Zagranica

Unilever tworzy sieć "zaufanych wydawców"

To kolejny etap walki z oszustwami w reklamie online.

Nazwy wydawców i platform cyfrowych umieszczonych w Trusted Publishers Network (“sieci zaufanych wydawców”) nie zostały ujawnione. Wiadomo, że na liście są podmioty globalne, regionalne i lokalne spełniające wymogi surowsze niż stosowany już przez Unilevera w odniesieniu do publikacji reklam standard 3V (“viewability”, “verification” i “brand value”). Wymogi te dotyczą m.in. przeciwdziałania oszustwom, bezpieczeństwa marki i dostępu do danych osobowych. 

Nowe przedsięwzięcie jest rozwinięciem programu Responsibility Framework, który Unilever zainaugurował w lutym ub. r.  To reakcja na dane badawcze pokazujące, że nieuczciwe lub fałszywe kliknięcia przynoszą straty rzędu 20 mln dol. miesięcznie oraz że w niektórych kampaniach reklamowych online boty generują nawet 90 proc. kliknięć.

(Marketingdive.com)