M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Facebook wprowadza zmiany w reklamach związanych z polityką

Maciej Florek | 1 kwietnia 2019, 06:00

Wszystko po to, by wyeliminować nadużycia przed majowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego.

W przededniu wyborów do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się w maju, Facebook wprowadza liczne zmiany w mechanizmie wyświetlania reklam związanych z polityką. Serwis uruchamia nowe narzędzia, które pomogą osiągnąć dwa kluczowe cele, wskazane przez ekspertów jako ważne dla ochrony procesu wyborczego. Cele te to: zapobieganie wykorzystywaniu reklam internetowych do ingerencji obcych państw w przebieg wyborów oraz zwiększenie transparentności reklam politycznych i społecznych.

Aby zapobiec nadużyciom i ingerencji z zewnątrz, wszyscy reklamodawcy w UE będą musieli uzyskać autoryzację w swoim kraju na publikację reklam związanych z wyborami do Parlamentu Europejskiego. Facebook poprosi ich o przesłanie stosownych dokumentów i za pomocą odpowiednich środków technicznych potwierdzi ich tożsamości oraz lokalizację. Założenia tej polityki w tym zakresie będzie egzekwować za pomocą zautomatyzowanych systemów i funkcji raportowania przez użytkowników. Facebook zdaje sobie sprawę, że mogą mieć miejsce próby obejścia zabezpieczeń, ale jest przekonany, że stworzył solidną barierę, która powstrzyma każdego, kto zechce wykorzystać reklamy do ingerencji z zewnątrz w przebieg wyborów.

Aby zwiększyć przejrzystość, wszystkie reklamy w UE związane z polityką lub zagadnieniami o istotnym znaczeniu w debacie publicznej na Facebooku i Instagramie muszą nosić wyraźnie oznaczenie oraz zawierać informację o podmiocie finansującym ich emisję w górnej części reklamy. Dzięki temu wiadomo, kto je sfinansował oraz można poznać dane kontaktowe reklamodawcy - w przypadku firm lub organizacji. Po kliknięciu etykiety można uzyskać także dostęp do bardziej szczegółowych informacji, m.in. o budżecie kampanii, której częścią jest dana reklama, oraz o liczbie osób, które ją widziały, ich wieku, lokalizacji i płci.

Facebook stworzył też nowe narzędzie zwane Biblioteką reklam, aby ułatwić wszystkim użytkownikom zapoznanie się z reklamami związanymi z polityką lub zagadnieniami o znaczeniu krajowym, które były emitowane na Facebooku. W tym miejscu zgromadzono wszystkie reklamy sklasyfikowane jako związane z polityką lub zagadnieniami o istotnym znaczeniu w debacie publicznej.

Czytaj więcej na temat: