M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mindshare: 76 proc. internautów unika reklam w sieci

Maciej Florek | 1 kwietnia 2019, 06:00

W przypadku reklam wideo najczęściej stosowaną metodą jest po prostu konsekwentne korzystanie z możliwości przeskoczenia reklamy emitowanej przed materiałem lub w jego trakcie.

Badanie Live Panel zrealizowane przez Mindshare Polska w 2018 r. wykazało, że 76 proc. użytkowników internetu w Polsce stosuje przynajmniej jeden z dostępnych sposobów umożliwiających uniknięcie oglądania reklam w sieci, podczas gdy rok wcześniej wskaźnik ten wynosił 72 proc. Unikanie reklam kojarzone jest zazwyczaj z adblockami, czyli specjalistycznym oprogramowaniem mającym najczęściej postać wtyczki do przeglądarki internetowej. Z takich narzędzi korzysta 38 proc. użytkowników internetu. Trzeba podkreślić, że odsetek użytkowników adblocków nie zwiększył się w porównaniu z poprzednim rokiem.

W przypadku reklam wideo, metodą stosowaną częściej, bo nie wymagającą instalacji oprogramowania, jest po prostu konsekwentne korzystanie z możliwości przeskoczenia reklamy emitowanej przed materiałem lub w jego trakcie: 46 proc. badanych deklaruje, że pomija reklamy przy każdej możliwej okazji. Kolejnymi alternatywami dla adblocków są zmiana ustawień przeglądarki lub używanego urządzenia (19 proc.), a także wykupienie dostępu do treści premium, choć to ostatnie jedynie przez nielicznych użytkowników traktowane jest jako sposób na ominięcie przekazu reklamowego (6 proc.).

Live Panel to coroczne badanie GroupM poświęcone konsumpcji w kategoriach produktowych, korzystaniu z mediów i zachowaniom w digitalu. Zrealizowane techniką CAWI (Computer Assisted Web Interview) na reprezentatywnej próbie internautów. Wielkość próby badawczej w Polsce: N=5321 (2017); N=5510 (2018).

Czytaj więcej na temat: