M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Agence France Presse zweryfikuje w Polsce treści na Facebooku

Maciej Florek | 2 kwietnia 2019, 06:00

Gdy weryfikator informacji oceni treść jako fałszywą, Facebook pokaże ją niżej w Aktualnościach, znacznie zmniejszając jej dystrybucję.

Przez ostatnie dwa lata walka z dezinformacją miała priorytetowe znaczenie dla Facebooka, a jednym ze sposobów na jej ograniczenie jest współpraca z niezależnymi weryfikatorami informacji na całym świecie. Facebook ogłosił właśnie uruchomienie naszego programu weryfikacji informacji w Polsce we współpracy z Agence France Presse (AFP), która posiada certyfikat International Fact-Checking Network. AFP zacznie oceniać rzetelność i prawdziwość treści na Facebooku, począwszy od tego miesiąca.

Gdy weryfikator informacji oceni treść jako fałszywą, Facebook pokaże ją niżej w Aktualnościach, znacznie zmniejszając jej dystrybucję. Zapobiega to rozprzestrzenianiu się oszustw i zmniejsza liczbę osób, które je widzą. Zasięg stron i domen, które notorycznie udostępniają fałszywe wiadomości także zostanie zmniejszony. Zostaną one również pozbawione możliwości korzystania z narzędzi reklamowych i monetyzacyjnych na Facebooku.

Czytaj więcej na temat: ,