M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grupa Lavazza umacnia pozycję we Włoszech i na rynkach zagranicznych

Magdalena Soroczyńska | 4 kwietnia 2019, 06:00

Zyski wypracowano dzięki wzrostowi organicznemu oraz integracji przedsiębiorstw przejętych w 2017 r.

Grupa Lavazza zanotowała wzrost w 2018 r. i umocniła pozycję we Włoszech i na innych rynkach zagranicznych. Przychody firmy wyniosły 1,87 mld euro, w porównaniu z 1,71 mld euro w 2017 r., a zysk netto wyniósł 87,9 mln euro względem 77,9 mln euro w 2017 r. Wzrost wynikał zarówno z integracji przedsiębiorstw przejętych w 2017 r. (Nims, Kicking Horse i ESP), jak i z dobrego wzrostu organicznego, zwłaszcza we Włoszech, Francji, w Ameryce Północnej, Europie Wschodniej i Wielkiej Brytanii.

We Włoszech, które odpowiadają za ok. 36 proc. całkowitych przychodów, Grupa Lavazza utrzymała się na pozycji lidera we wszystkich kanałach. Poszerzono ofertę w segmencie kapsułek jednorazowych (Single Serve), który w dalszym ciągu odnotowuje najbardziej dynamiczne wzrosty w obszarze handlu detalicznego oraz dzięki rozbudowie działalności handlowej w sektorze kawy pitej poza domem. 

Grupa sfinalizowała także dwa przejęcia w sektorze dystrybucji opartej na automatach. W lipcu ub.r. nabyła 100 proc. udziałów w Blue Pod Coffee Co., australijskim przedsiębiorstwie z Mulgrave, specjalizującym się w dystrybucji systemów espresso marki Lavazza (kapsułek i ekspresów do kawy) dla sektora dostarczania kawy do biur. W grudniu ub.r. sfinalizowała przejęcie segmentu kawowego koncernu Mars Inc. (obecnie Lavazza Professional) w Ameryce Północnej, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Kanadzie i Japonii oraz powiązanych systemów i zakładów produkcyjnych w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Lavazza Professional obejmuje segment ekspresów do kawy Flavia i automatów sprzedających KLIX.  W 2017 r. oba przejęte przedsiębiorstwa wygenerowały sprzedaż na poziomie ok. 350 mln dol. 

Czytaj więcej na temat: ,