Kraj

Żabka i Poczta Polska zwiększają tempo współpracy

Sieć liczy, że co trzecia wizyta związana z odbiorem paczki zakończy się także zakupem produktu z oferty sieci.

Żabka i Poczta Polska zakładają, że w 2019 r. klienci odbiorą ponad 6 mln paczek pocztowych. Od początku roku w  prawie 5,6 tys. placówek sieci odebrano już ponad 1 mln paczek Poczty Polskiej – więcej niż w całym ubiegłym roku.

W tym roku firmy planują wprowadzenie do oferty możliwości wysyłki paczek na Ukrainę, odbioru paczek za pobraniem oraz nadawanie zwrotów. Zapowiadają także kampanię reklamującą usługę, obejmującą m.in. akcje specjalne z platformami e-commerce.

Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Żabka Polska wynika, że ponad 90 proc. dorosłych Polaków kupuje w sieci. – Co czwarty Polak w wieku 16-55 lat jest zainteresowany skorzystaniem z usług Żabki w zakresie nadawania i odbioru przesyłek. Z pewnością zamierzamy rozwijać ten segment oferty Żabki – powiedziała Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska. Obecny czas wydania paczki w Żabce to 35 s, ale sieć chce obniżyć tę wartość poniżej 30 s.

Wobec franczyzobiorców sieć stosuje zachęty finansowe, płacąc oddzielnie za ilość obsłużonych paczek, ale także za jakość obsługi klienta. Dzięki usłudze odbioru paczki Żabka chce zwiększyć liczbę klientów w godzinach mniejszego ruchu klientów, licząc, że co trzecia wizyta związana z odbiorem paczki zakończy się także zakupem produktu z oferty sieci.

Paczki Poczty Polskiej są obsługiwane w sklepach prowadzonych w ramach sieci Żabka od 2017 r.