Kraj

Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w I półroczu br. o 7,5 proc. według Starlinka

Według wstępnych estymacji domu mediowego Starlink wartość netto rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym półroczu 2005 r. wyniosła 1 mld 198...

Według wstępnych estymacji domu mediowego Starlink wartość netto rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym półroczu 2005 r. wyniosła 1 mld 198 mln zł, co w porównaniu z analogicznym okresem 2004 r. oznacza wzrost o 7,5 proc. Szacowany wzrost w II kwartale był niższy niż w I kwartale i wyniósł 4,2 proc. Najwyższy wzrost inwestycji w II kwartale został odnotowany w maju i wyniósł 15,8 proc. W kwietniu spadek przychodów stacji telewizyjnych wyniósł 14,3 proc., co było spowodowane przerwą w emisji reklam związaną z chorobą i śmiercią Jana Pawła II. Największa dynamika wzrostu została odnotowana w sektorze sprzedaży (wzrost o 39,1 proc.) oraz wyposażenia domu i biura (48,2 proc.). Największy wzrost wartości został odnotowany w sektorach: żywność (zwiększone inwestycje o 25,7 mln zł, wzrost o 7 proc.) oraz telekomunikacja (wzrost inwestycji o 21,4 mln zł, dynamika wzrostu – 22,3 proc.). Niezmiennie największą kategorią reklamową pozostaje sektor żywności – wartość inwestycji całego sektora wyniosła 393,3 mln zł i stanowiła 32,8 proc. całego rynku reklamy telewizyjnej w I półroczu 2005. 19 sierpnia br. Starlink opublikuje pełny raport o rynku reklamowym za I półrocze 2005 r. (PR)