Zagranica

Superbrands: Lego po raz drugi ulubioną marką Brytyjczyków

Amazon okazał się natomiast marką najbardziej istotną w ich codziennym życiu.

W ubiegłorocznym rankingu Superbrands Lego odebrało miano najbardziej ulubionej marki liniom lotniczym British Airways i w tym roku utrzymało czołową pozycję. W porównaniu z ub.r. Apple zamieniło się miejscami z Gillette na pozycjach drugiej i trzeciej. Linie British Airways, które na początku roku przeprowadziły spektakularną kampanię wizerunkową “Love Letter to Britain”, zajęły piąte miejsce. To wyraźna poprawa w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy marka ta nie zmieściła się nawet w pierwszej dwudziestce – głównie w związku z kryzysem wizerunkowym spowodowanym wielką awarią systemów komputerowych w maju 2017 r., która spowodowała odwołanie większości lotów i chaos na lotniskach.

Cała pierwsza dziesiątka ulubionych marek brytyjskich konsumentów w tegorocznym rankingu Superbrands przedstawia się następująco:

1. Lego
2. Apple
3. Gillette
4. Rolex
5. British Airways
6. Coca-Cola
7. Andrex
8. Mastercard
9. Visa
10. Dyson

W rankingu marek, które odgrywają największe znaczenie w życiu Brytyjczyków, Amazon pokonał prawie 1600 rywali. Kontrowersje związane m.in. z dominacją na rynku i wysokością podatków płaconych przez spółkę w Wielkiej Brytanii, które przeszkodziły Amazonowi w trafieniu do czołówki rankingu ulubionych marek, okazały się mało znaczące przy ocenie użyteczności. Gdy aspekty emocjonalne odsuwane są na bok, a na pierwszy plan wychodzi użyteczność, w czołówce rankingu pojawiają się marki sieci dyskontowych (Aldi i Lidl), Netflix, Google i lotnisko Heathrow. Organizację płatniczą Mastercard miejsca w top 10 – w porównaniu z listą najbardziej ulubionych marek – pozbawił PayPal.

Cała pierwsza dziesiątka rankingu “Most Relevant Brands” wygląda następująco:

1. Amazon
2. Aldi
3. Macmillan Cancer Support
4. Netflix
5. Google
6. Lidl
7. PayPal
8. Visa
9. Heathrow
10. Purplebricks