M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Facebook zmieni warunki świadczenia usług

Maciej Florek | 10 kwietnia 2019, 06:00

Serwis wytłumaczy, że portal jest darmowy, ale ceną za to są dane osobowe i wyświetlane reklamy, których tematyka bazuje na informacjach zgromadzonych na temat użytkowników.

Komisja Europejska (KE) i państwa członkowskie UE wynegocjowały zmianę warunków świadczenia usług przez portal społecznościowy Facebook. Wątpliwości budził m.in. brak czytelnych informacji o tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje dane osobowe użytkowników serwisu, a także zasady ponoszenia odpowiedzialności przez spółkę. KE ogłosiła efekt tych prac.

Facebook w warunkach świadczenia usług wytłumaczy m.in., że portal jest darmowy, ale ceną za usługę są dane osobowe i wyświetlane reklamy, których tematyka bazuje na informacjach zgromadzonych na temat użytkowników. Użytkownik będzie też mógł m.in. zgłosić portalowi swój sprzeciw, gdy treść, którą zamieścił, zostanie przez Facebook usunięta, a także zażądać jej ponownej oceny przez firmę. Szczegóły znajdują się na stronie internetowej KE. Facebook musi wprowadzić zmiany do końca czerwca 2019 r.

- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów aktywnie brał udział w negocjacjach. Nie były one łatwe. Zgłosiliśmy uwagi. W efekcie warunki świadczenia usług będą bardziej przejrzyste i zrozumiałe. To naszym zdaniem dobry krok, ponieważ Facebook zadeklarował, że zmieni większość analizowanych przez UOKiK klauzul. Będziemy monitorować, czy rzeczywiście tak się stanie, ale to nie rozwiewa wszystkich wątpliwości – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Czytaj więcej na temat: , , ,