M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Stany Zjednoczone: sprzedaż jogurtów spada

( red. ) | 11 kwietnia 2019, 06:00

Spadki wystąpiły przez dwa ostatnie lata z rzędu po dekadzie wzrostu - wynika z danych Euromonitor International.

Według agencji marketingowej Acosta w przeciętnym amerykańskim supermarkecie jest obecnie aż 306 różnych odmian jogurtu, o 4 proc. więcej niż w 2015 r. Ilościowo sprzedaż kategorii jogurtów zmniejszyła się o 6 proc. w ciągu 12 miesięcy do lutego br. - pokazują dane Nielsena. Spadki dotknęły największych producentów takich jak Danone (marki Dannon i Oikos), General Mills, Fage International i Noosa Yoghurt. Sprzedaż jogurtów typu greckiego, które zapoczątkowały okres boomu dla kategorii, spadła w tym okresie o 11 proc.

Peter McGuinness, szef marketingu Chobani, uważa, że producenci jogurtów doprowadzi do spadków poprzez wprowadzanie zbyt wielu smaków i stylów, co spowodowało dezorientację konsumentów. Producenci winią też detalistów, którzy obniżali ceny jogurtów (albo wprowadzali konkurencyjne, tańsze marki własne) i ograniczali przestrzeń dla nich na półkach sklepowych.

Wśród jogurtów radzących sobie dobrze w okresie spadków są produkty w stylu islandzkim (skyr) oraz wytwarzane np. z mleczka kokosowego, migdałów i innych surowców roślinnych, bez udziału mleka. Są one jednak na ogół droższe i stanowią tylko niewielki ułamek rynku. Sprzedaż jogurtów w stylu islandzkim wzrosła ilościowo o 23 proc. w minionym roku według danych Nielsena.

Więksi producenci pracują nad redukcją zawartości cukru w swych jogurtach. General Mills wprowadził w 2017 r. jogurt o obniżonej zawartości cukru Oui by Yoplait, sprzedawany w szklanych słoiczkach. Jego sprzedaż w pierwszym roku sięgnęła według producenta ponad 100 mln dol. Chobani także wprowadził niedawno jogurty z mniejszą zawartością cukru oraz linię skierowaną do dzieci.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,