Kraj

T-Mobile pozywa Playa za reklamy

Magentowy operator nie chce, by fioletowy konkurent reklamował swoją sieć jako "5G".

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FiJpZPjxhKgE%22%7D
Operator telekomunikacyjny T-Mobile Polska wniósł pozew do sądu przeciw P4, operatorowi sieci komórkowej Play, w którym domaga się zakazu używania przez niego określenia “5G Ready” w stosunku do jego sieci. T-Mobile argumentuje, że to wprowadzanie konsumentów w błąd, w Polsce nie ma bowiem jeszcze warunków do powstania sieci 5G (nowej generacji sieci komórkowych), a technologie przyspieszania transmisji, które wykorzystuje Play, mają także inni operatorzy, ale nikt inny nie określa ich mianem “sieci 5G”.

“Cenimy kreatywne podejście do działań marketingowych, ale nie godzimy się z sytuacją, gdy kreatywność zaczyna rozmijać się z prawdą, a komunikacja realizowana przez konkurenta może wprowadzać klientów w błąd.” – napisał T-Mobile Polska w wydanym w tej sprawie oświadczeniu.

Sąd Okręgowy w Warszawie, na wniosek T‑Mobile, zastosował zabezpieczenie procesowe w postaci nakazu zaprzestania emisji i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie materiałów reklamowych sieci Play z wykorzystaniem frazy 5G Ready lub innej, sugerującej, że operator dysponuje siecią w technologii 5G.

Ponieważ Play ma prawo się od tego odwołać, i zapewne tak uczyni, na razie nakaz nie ma mocy prawnej – Play nie musi zdejmować i wycofywać reklam z emisji.