Zagranica

Nielegalne techniki marketingowe producentów żywności dla dzieci

Zgodnie z najnowszym raportem brytyjskiej Food Commission - niezależnej organizacji promującej zdrową żywność - producenci artykułów spożywczych wykorzystują nieuczciwe środki...

Zgodnie z najnowszym raportem brytyjskiej Food Commission – niezależnej organizacji promującej zdrową żywność – producenci artykułów spożywczych wykorzystują nieuczciwe środki dotarcia do dzieci za pośrednictwem stron www. Z krytyką komisji spotkały się działania wspierające sprzedaż takich produktów jak: Kinder Surprise, Chupa Chups, Skittles, Kellog’s Frosties oraz Nesquik, którym zarzuca się podwyższoną zawartość cukrów, tłuszczów i soli. Publikacja Food Commission jest jednym z elementów kampanii na rzecz zdrowej żywności dla dzieci, którą prowadzi brytyjska organizacja Sustain. Zdaniem jej rzeczniczki Jeanette Longfield strony internetowe ukierunkowane na najmłodszych odbiorców stosują podstępne manipulatorskie techniki, jak choćby podawanie mętnych informacji dietetycznych. Wmawiają także dzieciom, iż te będą mniej popularne i atrakcyjne, jeśli nie kupią poszczególnych artykułów żywnościowych. (“BrandRepublic”)