Zagranica

Interpublic może stracić budżet reklamowy Bank of America

Interpublic Group of Cos. może stracić jeden z największych obsługiwanych budżetów reklamowych - Bank of America. Niewykluczone, że zostanie on...

Interpublic Group of Cos. może stracić jeden z największych obsługiwanych budżetów reklamowych – Bank of America. Niewykluczone, że zostanie on przesunięty do konkurencyjnej sieci – Omnicom lub WPP Group. Przed końcem sierpnia br. zapadnie decyzja o ewentualnym przesunięciu całości lub części budżetu reklamowego banku. Za kreację, planowanie i zakup mediów oraz działania z zakresu direct marketingu Bank of America agencje z grupy Interpublic odpowiadają od października 2002 r. Interpublic pokonał wówczas Omnicom w przetargu. Strata budżetu wartego 600 mln dol. bardzo osłabiłaby pozycję Interpublic. Byłby to kolejny cios po odebraniu jej przez Starcom Mediavest (Publicis) budżetu mediowego General Motors (3,2 mld dol.). Jest to drugi pod względem wielkości budżet reklamowy w USA, szacowany na 3,2 mld dol. (“BrandRepublic”)