Kraj

Królewskie z nową odsłoną kampanii "Odkrywaj Warszawę dzielnicami"

Producent piwa korzysta z możliwości technologii augmented reality.

Królewskie z nową odsłoną kampanii "Odkrywaj Warszawę dzielnicami"
Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w kraju, ruszył z nową odsłoną kampanii reklamującej piwo Królewskie. Jest to kolejna odsłona kampanii podkreślającej lokalny charakter brandu. Marka Królewskie trzy lata temu po raz pierwszy wypuściła na rynek puszki dedykowane stołecznym dzielnicom. W tym sezonie powraca z  limitowaną edycją puszek, w której znalazło się 18 nowych kreacji – tyle, ile dzielnic Warszawy. W tym roku do kolekcjonerskich opakowań dołączono także butelki.

– Zależało nam, aby konsumenci rzeczywiście mogli “odkrywać Warszawę dzielnicami” – w myśl hasła kampanii. Dlatego szukaliśmy rozwiązania, które umożliwi rozróżnienie dzielnicowych butelek tak, aby za każdą z nich znajdowała się inna opowieść – mówi Mariusz Brzeziński, brand manager Królewskiego.

Kampania prowadzona na outdoorze została wsparta niestandardową akcją digitalową – dzięki technologii augmented reality, czyli rozszerzonej rzeczywistości, połączono świat realny z tym wygenerowanym komputerowo. Trzeba wejść na stronę internetową i skierować aparat telefonu na etykietę butelki. Strona rozpozna nazwę dzielnicy i wyświetli animację, która osadzona jest w rozszerzonej rzeczywistości (AR), dzięki czemu dzieje się na prawdziwej butelce. Za każdą z 18 butelek kryje się inna historia.

Opakowania zaprojektowało Wilk Studio. Aktywację AR zaprojektował i wdrożył Twin digital collectitve. Za działania ATL i BTL marki odpowiada agencja Just. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starcom, a działania PR realizuje agencja Roots.