M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grupa Żywiec w I kw. br. utrzymała sprzedaż na poziomie ub.r.

Maciej Burlikowski | 25 kwietnia 2019, 06:00

Producentowi udało się zwiększyć zysk netto.

Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w kraju m.in. pod markami Żywiec, Warta, Tatra, Królewskie, Specjal, EB, Leżajsk, Brackie czy Desperados, w pierwszych trzech miesiącach br. uzyskała 606,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli praktycznie tyle samo co rok temu (604,4 mln zł). Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 12,4 mln zł, minimalnie mniej niż rok temu (12,9 mln zł). Zdecydowanie wzrósł natomiast zysk netto grupy: po pierwszych trzech miesiącach br. wyniósł 6,5 mln zł, o prawie 1 mln zł więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (4,5 mln zł). Przypomnijmy, że w całym 2018 r. GŻ wypracowała 324 mln zł zysku netto, o 25 proc. więcej niż w 2017 r.

- Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników w 2019 r., a w szczególności ze wzrostu sprzedaży marek premium oraz dalszego wzrostu przychodów z każdego hektolitra sprzedaży. To potwierdza nasze zaangażowanie i konsekwentną realizację naszej strategii budowania wartości - twierdzi Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec.

Czytaj więcej na temat: