M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

LOT startuje z kampanią będącą realizacją nowej strategii przewoźnika

Serwis Dzienny | 3 sierpnia 2005, 00:00

Na początku sierpnia ruszyła najnowsza kampania Polskich Linii Lotniczych LOT przygotowana przez agencję Gruppa 66 Ogilvy (Gruppa 66 Ogilvy i...

Na początku sierpnia ruszyła najnowsza kampania Polskich Linii Lotniczych LOT przygotowana przez agencję Gruppa 66 Ogilvy (Gruppa 66 Ogilvy i MindShare zwyciężyły w przetargu LOT-u zakończonym w maju br). Kampania jest prowadzona pod hasłem "Pod dobrymi skrzydłami" i jest pierwszym etapem realizacji przez LOT nowej strategii reklamowej. Jej założenia zostały opracowane w Ogilvy Brand Consulting. Celem najnowszej kampanii PLL LOT jest zmiana wizerunku marki poprzez obranie tzw. trzeciej drogi, czyli nie koncentrowanie się na segmencie biznesowym czy prywatnym, ale pogodzenie różnorodnych potrzeb wielu segmentów rynkowych i dostosowanie do nich oferty LOT-u. - Nasza kampania nie jest reakcją na wydarzenia z przeszłości - zapewnia Piotr Kwiecień, dyr. pionu sprzedaży PLL LOT. - Nie wynika z obniżenia zainteresowania naszą ofertą i masowego sięgania po oferty tanich przewoźników. Dariusz Kubuj, dyr. strategii w Ogilvy Brand Consulting, dodaje, że pasażerowie korzystający z business class mają być tak samo przekonani, że LOT jest dla nich, jak pasażerowie szukający najtańszych biletów na wakacje. Bohaterami reklam zrealizowanych techniką animacji poklatkowej są ptaki, których mnogość gatunków ułatwia zdaniem Kubuja kierowanie przekazu do wybranych grup docelowych (ptaki mają oczywiście cechy ludzkie). Pierwszy, wizerunkowy etap kampanii potrwa do końca miesiąca. Obejmuje telewizję (TVP, Polsat, TV4, TVN, TVN Siedem, Tele5 oraz Discovery Channel), prasę (dzienniki ogólnopolskie, tygodniki i dwutygodniki opiniotwórcze, miesięczniki lifestyle oraz kolorowe dodatki w prasie ogólnopolskiej), internet (billboardy, toplayery w głównych portalach) oraz reklamę zewnętrzną (m.in. banner na Dworcu Centralnym) i wewnętrzną (150 plakatów w centrach biznesowych). Komunikacji ATL towarzyszą dodatkowe działania, w tym m.in. produkcja ulotek, kartek pocztowych i gadżetów oraz komunikacja wewnętrzna skierowana do pracowników PLL LOT. Budżet na kampanię nie został podany, ale Kwiecień zapewnia, że jego wielkość "zapewni kampanii odpowiednią widoczność". W planach są już kolejne filmy, które zdaniem Kubuja będą miały lekko edukacyjny charakter, poświęcone konkretnym tematom, jak ceny czy nowe połączenia. Realizację spotu powierzono studiu filmowemu Metro Films, reżyserował Marek Skrobecki. Głosu do filmu jako narrator użyczył znany aktor Krzysztof Kowalewski. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,