M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Carlsberg mocno inwestuje w Harnasia [wideo]

Maciej Burlikowski | 6 maja 2019, 06:00

Nowy 45-sekundowy spot emitowany jest w telewizji od początku maja.

Carlsberg Polska, trzeci w kraju producent piwa po Kompanii Piwowarskiej i Grupie Żywiec, postanowił przeciwdziałać reklamowo ubiegłorocznym spadkom swojej największej marki Harnaś. W tym sezonie zdecydował się na jej gruntowne odświeżenie (nowa - fabularna, a nie animowana - platforma komunikacyjna) i dużą inwestycję reklamową. Od początku maja br. w ogólnopolskich i tematycznych kanałach telewizyjnych emitowany jest nowy 45-sekundowy spot wizerunkowy marki "Górale kontratakują”.

Jak już pisaliśmy, marketer po 16 latach zdecydował się także w tym roku na zmianę agencji reklamowej obsługującej markę - od Red8 Advertising przejęła ją Grey Group Poland. Marka piwa Harnaś odpowiada za ok. 40 proc. wolumenu sprzedaży Carlsberg Polska, w ub.r. zanotowała ok. 2-3-procentowy spadek sprzedaży.

Według szacunków firmy Nielsen rynek piwa wzrósł w ub.r. ilościowo o 4,1 proc., a wartościowo - o 7,7 proc., do 16,7 mld zł. Carlsberg podaje, że w ub.r. sprzedał o 3,4 proc. piwa więcej w porównaniu z 2017 r., a jego przychody ze sprzedaży wzrosły o 7,2 proc.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,