Agencja reklamowa Elżbieta Pełka Creative Services (E.P. Creative Services) wygrała przetarg na długofalową obsługę leków urologicznych (kategoria leków etycznych) firmy Zentiva PL. Firma ma w tej kategorii m.in. lek Zoxon. Agencja będzie odpowiedzialna za działania skierowane do lekarzy i farmaceutów. Budżet, jaki był przedmiotem konkursu, nie został ujawniony. Firma Zentiva powstała w wyniku fuzji dwóch firm farmaceutycznych: czeskiej Lecivy i słowackiej Slovakofarmy. Obie aktywne były w Polsce od połowy lat 90. Otwarcie firmy Zentiva PL Sp. z o.o miało miejsce w 2003 r. Główne segmenty, związane z lekami etycznymi, jakie w Polsce są przedmiotem zainteresowania Zentivy, to gastrologia, urologia i neurologia. Firma ma też w portfelu marki OTC (dostępne bez recepty). Jesienią 2004 r. i zimą 2005 r. prowadzono kampanię leku przeciwprzeziębieniowego Modafen. Przy projekcie firma współpracowała z czeską agencją Dorland i domami mediowymi MPG Media Planning i MindShare Polska. Według Expert Monitora w ub.r. Zentiva wydała na reklamę 4,38 mln zł. W pierwszym półroczu br. była to podobna suma (4,35 mln zł). Głównie było to wsparcie dla Modafenu w telewizji. (JN, PM)