Zagranica

Wieden + Kennedy Portland agencją roku na One Show

10 Złotych Ołówków, a także nagrodę "best in show" i cztery nagrody "best of discipline", przyniosła jej kampania "Dream Crazy" dla Nike.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FFq2CvmgoO7I%22%7D
Agencja roku Wieden + Kennedy Portland i jej klient Nike (uznany za klienta roku) byli największymi triumfatorami dorocznego konkursu organizowanego w Nowym Jorku przez organizację non-profit One Club for Creativity.

Nagrodę dla agencji sieciowej roku odebrało DDB Worldwide, a holdingiem roku wybrano Omnicom. Za agencję in-house roku uznano dział kreacji Spotify, nagradzając m.in. kampanię “Wrapped” i uczynienie ze stacji metra miejsca hołdu dla Davida Bowie. Studiem produkcyjnym roku zostało MPC.

Penta Pencil (“Pięciokrotny Ołówek”), przyznawany agencji i marce za wzorową współpracę kreatywną na przestrzeni ostatnich pięciu lat, trafił do Adam & Eve DDB London i Johna Lewisa za ich coroczne kampanie świąteczne, wyczekiwane przez całą branżę reklamową.

Do grona wielkich zwycięzców One Show, ceremonii, która odbyła się w Nowym Jorku 8 i 10 maja, należy też agencja droga5. Łącznie zdobyła 15 Złotych Ołówków, w tym 9 za kampanię dla “New York Timesa” pod tytułem “The Truth Is Worth It”. Ołówek CMO trafił w ręce szefa marketingu nowojorskiego wydawcy prasowego Davida Rubina. Droga5 otrzymała też cztery Złote Ołówki za kampanię na Super Bowl dla organizacji Tourism Australia.

O zdobywcach nagród wręczonych 8 maja pisaliśmy w ubiegłym tygodniu.