Agencja roku Wieden + Kennedy Portland i jej klient Nike (uznany za klienta roku) byli największymi triumfatorami dorocznego konkursu organizowanego w Nowym Jorku przez organizację non-profit One Club for Creativity.
Nagrodę dla agencji sieciowej roku odebrało DDB Worldwide, a holdingiem roku wybrano Omnicom. Za agencję in-house roku uznano dział kreacji Spotify, nagradzając m.in. kampanię “Wrapped” i uczynienie ze stacji metra miejsca hołdu dla Davida Bowie. Studiem produkcyjnym roku zostało MPC.
Penta Pencil (“Pięciokrotny Ołówek”), przyznawany agencji i marce za wzorową współpracę kreatywną na przestrzeni ostatnich pięciu lat, trafił do Adam & Eve DDB London i Johna Lewisa za ich coroczne kampanie świąteczne, wyczekiwane przez całą branżę reklamową.
Do grona wielkich zwycięzców One Show, ceremonii, która odbyła się w Nowym Jorku 8 i 10 maja, należy też agencja droga5. Łącznie zdobyła 15 Złotych Ołówków, w tym 9 za kampanię dla “New York Timesa” pod tytułem “The Truth Is Worth It”. Ołówek CMO trafił w ręce szefa marketingu nowojorskiego wydawcy prasowego Davida Rubina. Droga5 otrzymała też cztery Złote Ołówki za kampanię na Super Bowl dla organizacji Tourism Australia.
O zdobywcach nagród wręczonych 8 maja pisaliśmy w ubiegłym tygodniu.