Kraj

Tomasz Zięba zaprzecza pogłoskom o planach sprzedaży "Playboya"

Tomasz Zięba, prezes Marquard Media Polska, zaprzeczył informacjom o planach sprzedaży miesięcznika "Playboy". Według nieoficjalnych doniesień wśród zainteresowanych kupnem tego...

Tomasz Zięba, prezes Marquard Media Polska, zaprzeczył informacjom o planach sprzedaży miesięcznika “Playboy”. Według nieoficjalnych doniesień wśród zainteresowanych kupnem tego męskiego magazynu jest Wydawnictwo Bauer. Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Wydawnictwie Bauer, przekazał, że firma nie komentuje tych informacji. Marquard wydaje “Playboya” od jesieni 2002 r. Wcześniej wydawcą tego miesięcznika była spółka VIPress Poland. W portfolio Marquarda jest również drugie pismo męskie “CKM”. Według danych Expert Monitora wpływy reklamowe “Playboya” i “CKM-u” za pierwszych siedem miesięcy tego roku wyniosły odpowiednio 10,5 mln zł i 7,9 mln zł. W analogicznym okresie ub.r. kształtowały się one na poziomie 10,3 mln zł i 7,06 mln zł. Średnie rozpowszechnianie płatne “Playboya” od stycznia do kwietnia br. wyniosło 63 tys. egz. i spadło w stosunku do analogicznego okresu ub.r. o 20 tys. egz. “CKM” w tym czasie poprawił wynik, a jego średnia sprzedaż w tym roku wyniosła 103,7 tys. egz. (ZKDP). Według badań PBC czytelnictwo cyklu sezonowego “Playboya” w pierwszym półroczu br. wyniosło 2,19 proc., a rok wcześniej 2,38 proc. Czytelnictwo “CKM-u” w tym czasie wyniosło odpowiednio 4,04 proc. i 4,03 proc. (JD, KP)