M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Badanie GfK: połączenie telewizji i Facebooka maksymalizuje zasięg

Paweł Piasecki | 22 maja 2019, 06:00

Facebook dociera do 44 proc. osób nieoglądających telewizji - wynika z badania przeprowadzonego na Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Kluczowym wnioskiem z badania przeprowadzonego przez Facebooka i instytut badawczy GfK jest to, że prawdopodobieństwo zakupu reklamowanych produktów jest najwyższe wtedy, gdy grupa docelowa ma styczność z reklamą zarówno w telewizji, jak i na Facebooku: wynosi wówczas 44 proc. Gdy konsument ma do czynienia tylko z reklamą telewizyjną, wskaźnik wynosi 16 proc. - podkreśla Gabriel Matwiejczyk, measurement lead CEE, Facebook.

Zwrot z inwestycji (ROI) w przeanalizowanych kampaniach był średnio wyższy dla kampanii prowadzonych na Facebooku (2,4) niż prowadzonych w telewizji - mówi Szymon Mordasiewicz, commercial director Panelu Gospodarstw Domowych GfK. - Średnie dotarcie do grupy docelowej dla kampanii telewizyjnych wynosiło 83 proc. W momencie, gdy dodaliśmy Facebooka, sumaryczne dotarcie sięgało już 90,5 proc.

Połączenie telewizji i Facebooka maksymalizuje zasięg i zapewnia - jak wynika z badania - dotarcie do grupy osób oglądających telewizję rzadko lub wcale. Ponad 37 proc. wszystkich wyświetleń na Facebooku w analizowanych kampaniach dotarło do tej właśnie grupy. Do 44 proc. badanych osób, do których nie udało się dotrzeć za pośrednictwem telewizji, dotarły kampanie na Facebooku.

Badanie było metaanalizą rynku, opartą na danych z 17 kampanii wieloplatformowych przeprowadzonych w Polsce w latach 2015-2017 (źródło: GfK Panel Gospodarstw Domowych / Crossmedia Link).

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,