Zagranica

Mastercard zwiększa zaangażowanie w kobiecą piłkę nożną

Będzie wspierać dwie wiodące drużyny - Arsenal i Olympique Lyon - oraz ich piłkarki, które zostaną ambasadorkami marki.

Mastercard sponsoruje kobiecy futbol już od 25 lat i zwiększa swe zaangażowanie marketingowe, w miarę jak dyscyplina staje się coraz bardziej sportem zawodowym i wyczynowym. Piłka nożna jest obecnie najpopularniejszym sportem wśród młodych kobiet i trend ten zapewne się utrzyma.

Wśród ambasadorek marki Mastercard i futbolu kobiecego prym wiedzie Ada Hegerberg, napastniczka Olympique Lyon i pierwsza piłkarka nagrodzona w 2018 r. “Złotą Piłką” (wcześniej wyróżnienie to przyznawano wyłącznie mężczyznom). W gronie ambasadorek znajdą się też trzy jej koleżanki z drużyny: Kadeisha Buchanan, Saki Kumagai i Wendie Renard, a także Alex Scott – była kapitan Arsenalu i reprezentacji Anglii, kawaler Orderu Imperium Brytyjskiego, ceniona komentatorka telewizyjna, Pernille Harder z VfL Wolfsburg i Sam Kerr z Chicago Red Stars.

Mastercard jest jednym z najważniejszych sponsorów wielkich imprez sportowych na świecie: piłkarskich (Copa America, UEFA Champions League), tenisowych (French Open, Australian Open), Major League Baseball, Rugby World Cup oraz rozgrywek e-sportowych League of Legends.