M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Urban Outfitters zajmie się wypożyczaniem ubrań

( red. ) | 22 maja 2019, 06:00

Detalista uruchamia serwis abonamentowy Nuuly (cena: 88 dol. miesięcznie), wchodząc w segment, którego liderem jest Rent the Runway.

Amerykańska firma, do której oprócz flagowej marki należą także Free People i Anthropologie, chce czerpać zyski z jednego z najszybciej rosnących obszarów branży modowej, nie zniechęcając zarazem konsumentów do zakupów w sklepach. Za miesięczny abonament w kwocie 88 dol. użytkownicy serwisu o nazwie Nuuly będą mogli wypożyczyć sześć ubrań wyżej wymienionych marek, a także m.in. Gal Meets Glam i Reeboka, a ponadto artykuły odzieżowe pochodzące z pchlich targów i od handlarzy.

Nuuly będzie osobną spółką, którą pokieruje David Hayne, chief digital officer w Urban Outfitters, syn współzałożyciela oraz CEO firmy, Richarda Hayne'a. Hayne junior zaczynał pracę w firmie od układania ubrań na półkach w sklepie w Filadelfii, a następnie awansował na wyższe stanowiska, w tym COO marki Free People.

Według Global Data Retail rynek wynajmu odzieży rośnie w tempie ponad 20 proc. rocznie. Odliczając wypożyczalnie kostiumów, jego wartość szacowano w 2018 r. na 1 miliard dol., a do 2023 r. ma ona przekroczyć 2,5 miliarda dol.

(WSJ.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,