Zagranica

"The Daily Mirror" 22 maja był redagowany przez nastolatków

Oddając nastolatkom na jeden dzień kontrolę nad newsroomem brytyjski dziennik chce zdobyć lojalność młodych czytelników i zainteresowanie reklamodawców.

"The Daily Mirror" 22 maja był redagowany przez nastolatków
Redaktor naczelna tabloidu Alison Phillips wpadła na pomysł “Mirror NextGen Edition” m.in. pod wpływem działań na rzecz klimatu podjętych przez 16-letnią Szwedkę Gretę Thunberg oraz kampanii amerykańskich nastolatków na rzecz ograniczenia dostępności broni. Przy projekcie współpracował dział marketingu Reach – wydawcy gazety –  kierowany przez Jo Bacon, wcześniej związaną z WPP

Wśród dwudziestki młodych ludzi, którzy przejęli stery dziennika, a także jego strony internetowej i kanałów social mediowych, znalazła się m.in. 16-letnia aktywistka Partii Pracy Amelia McDowell, która niedawno zabłysnęła w programie BBC “Question Time” ostrą krytyką Brexitu z perspektyw młodych Brytyjczyków. Wydawniczy “eksperyment” został wsparty przez markę samochodową Seat.

Tematy, jakie młodzi Brytyjczycy zdecydowali się poruszyć w “Mirror NextGen Edition” to oprócz Brexitu i zmian klimatycznych także koreańskie boysbandy i program “Love Island”. W specjalnym wydaniu dziennika pojawiły się rozmowy z liderem Partii Pracy Jeremy Corbynem, gwiazdą “Love Island” Megan Barton-Hanson,  ministrem edukacji Damianem Hindsem i księciem Williamem.

“Daily Mirror” ma obecnie nakład ok. pół miliona egzemplarzy. Według danych SimilarWeb liczba unikalnych wizyt na stronie dziennika spadła w pierwszym kwartale br. w ujęciu rok do roku o 2,5 proc. w Wielkiej Brytanii i 11,2 proc. globalnie.

(TheDrum.com)