Redaktor naczelna tabloidu Alison Phillips wpadła na pomysł “Mirror NextGen Edition” m.in. pod wpływem działań na rzecz klimatu podjętych przez 16-letnią Szwedkę Gretę Thunberg oraz kampanii amerykańskich nastolatków na rzecz ograniczenia dostępności broni. Przy projekcie współpracował dział marketingu Reach – wydawcy gazety – kierowany przez Jo Bacon, wcześniej związaną z WPP
Wśród dwudziestki młodych ludzi, którzy przejęli stery dziennika, a także jego strony internetowej i kanałów social mediowych, znalazła się m.in. 16-letnia aktywistka Partii Pracy Amelia McDowell, która niedawno zabłysnęła w programie BBC “Question Time” ostrą krytyką Brexitu z perspektyw młodych Brytyjczyków. Wydawniczy “eksperyment” został wsparty przez markę samochodową Seat.
Tematy, jakie młodzi Brytyjczycy zdecydowali się poruszyć w “Mirror NextGen Edition” to oprócz Brexitu i zmian klimatycznych także koreańskie boysbandy i program “Love Island”. W specjalnym wydaniu dziennika pojawiły się rozmowy z liderem Partii Pracy Jeremy Corbynem, gwiazdą “Love Island” Megan Barton-Hanson, ministrem edukacji Damianem Hindsem i księciem Williamem.
“Daily Mirror” ma obecnie nakład ok. pół miliona egzemplarzy. Według danych SimilarWeb liczba unikalnych wizyt na stronie dziennika spadła w pierwszym kwartale br. w ujęciu rok do roku o 2,5 proc. w Wielkiej Brytanii i 11,2 proc. globalnie.
(TheDrum.com)