M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Target chce kupić Triad Retail Media od WPP

( red. ) | 28 maja 2019, 06:00

Wielcy detaliści jak Walmart i Target mają nadzieję na powtórzenie sukcesu Amazona w sprzedaży przestrzeni reklamowej online.

Rozmowy między Target Corp. a Triad Retail Media są we wstępnej fazie i ich wynik nie jest przesądzony. Triad zajmuje się sprzedażą przestrzeni reklamowej na stronach detalistów, pomaga też markom tworzyć cyfrowe kampanie reklamowe. 

Xaxis, spółka WPP zajmująca się zakupem mediów cyfrowych kupiła Triad za ok. 300 mln dol. od firmy private-equity Rockbridge Growth Equity LLC w 2016 r. Target, jeden z dużych klientów WPP w obszarze zakupu mediów, zapewne wykorzysta zasoby ludzkie i systemowe Triad do wzmocnienia kompetenecji w zakresie sprzedaży reklam.

Walmart był z kolei jednym z dużych klientów Triad, ale niedawno ogłosił plan zajęcia się reklamą cyfrową in-house i zakończenia współpracy ze spółką z grupy WPP.

WPP pod kierownictwem nowego CEO Marka Reada przechodzi reorganizację zmierzającą do uproszczenia struktury grupy. Pod koniec ub. r. firma ogłosiła, że zamierza sprzedać większościowy udział w Kantar Group. Nastąpiły też fuzje agencji wewnątrz grupy, w wyniku których powstały m.in. Wunderman Thompson i VMLY&R.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,