M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Niepokój na rynku reklamowym po przejęciu Orange

Serwis Dzienny | 5 czerwca 2000, 00:00

Przejęcie Orange przez France Telecom za 46 mld USD najprawdopodobniej spowoduje przetasowania w agencjach reklamowych i rozpoczęcie nowej globalnej kampanii...

Przejęcie Orange przez France Telecom za 46 mld USD najprawdopodobniej spowoduje przetasowania w agencjach reklamowych i rozpoczęcie nowej globalnej kampanii brandingowej. France Telecom stanie się drugim, największym operatorem telefonii komórkowej w Europie, z ponad 20 mln abonentów. "Nowa firma będzie nazywać się Orange" - powiedział Michel Bon, prezes France Telecom.

Obsługa budżetu reklamowego jest szalenie łakomym kąskiem dla agencji reklamowych. France Telecom jest drugim największym reklamodawcą we Francji. Budżet reklamowy koncernu w 1999 r. wynosił ponad 300 mln USD. Budżet France Telecom Itineris obsługuje aktualnie CLM/BBDO z Paryża, a BDDP zajmuje się budżetem dla France Telecom Ola.

Obsługa budżetu Orange (45 mln USD) rozstrzygnie się najprawdopodobniej w wyniku przetargu. Konkurentami będą także brytyjskie agencje już pracujące dla Orange. Wiodącą jest WCRS z Londynu, członek sieci Havas Advertising Campus.