Zagranica

Operator kablowy Altice wchodzi na amerykański rynek telefonii komórkowej

Oferuje ceny ponaddwukrotnie niższe niż rynkowi potentaci - Verizon i AT&T.

Nowa usługa, która będzie prawdopodobnie nosić nazwę Altice Mobile, ma kosztować 20-30 dol. miesięcznie za telefon przy nieograniczonym dostępie do transferu danych. Będzie wykorzystywać sieć komórkową Sprinta, ale ma opierać się głównie na domowym wi-fi klientów i własnej sieci hot spotów w dużych miastach, w tym w Nowym Jorku. Testy z udziałem pracowników Altice USA Inc. mają rozpocząć się w najbliższych tygodniach. Firma ma 3,3 miliona abonentów telewizji kablowej i 4,1 miliona użytkowników internetowych.  

Latem br. Alcast dołączy więc do Comcast Corp. i Charter Communications Inc. – operatorów kablowych, którzy przekonują Amerykanów, by korzystali z świadczonych przez nich usług bezprzewodowych w zamian za niższe ceny. Comcast, potentat na amerykańskim rynku telewizji kablowej, zaczął oferować usługę Xfinity Mobile w 2017 r., 2017, a Charter ruszył ze Spectrum Mobile we wrześniu ub. r. Usługi bezprzewodowe dostępne są wyłącznie dla klientów płacących już za internet szerokopasmowy. Zarówno Comcast, jak i Charter Comcast oferują nieograniczony transfer danych za 45 dol. za linię miesięcznie. Można też wykupić sam dostęp do transferu danych w cenie 12-14 dol. za gigabajt. Ceny abonamentów w Verizon Communications i AT&T (każda z firm ma ponad 100 milionów abonentów usług bezprzewodowych) zaczynają się odpowiednio od 80 i 70 dol. miesięcznie.

Comcast podaje, że na koniec marca br. miał 1,4 miliona abonentów usługi mobilnej wobec 577 tys. rok wcześniej. Większość z nich płaciła za same dane. Liczba komórkowych klientów Charter na koniec marca br. wynosiła 310 tys.