M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mastercard: Polacy chętnie słuchają muzyki, podcastów i audiobooków

Paweł Piasecki | 3 czerwca 2019, 06:00

Według nowego badania Mastercard Sound Index zajmuje im to średnio 2 godziny i 32 minuty dziennie, czyli 39 dni rocznie. Rosną też wydatki na rozrywkę audio.

Na szczycie rankingu znajdują się osoby w wieku 25-34 lat, które na swoich urządzeniach mobilnych korzystają z treści audio najdłużej, bo przez 3 godziny i 6 minut dziennie. Kobiety słuchają treści audio więcej niż mężczyźni, choć różnica wynosi jedynie 7 minut. Pod względem czytania audiobooków liderami są osoby w wieku 35-44 lat. Ta grupa wiekowa poświęca zarazem najwięcej czasu na czytanie papierowych książek.

Najwięcej badanych odtwarza muzykę, podcasty lub audiobooki w podróży (86%). 82% robi to w trakcie sprzątania, a 69% podczas biegania lub ćwiczeń na świeżym powietrzu.

Popularności słuchania materiałów dźwiękowych towarzyszy wzrost wydatków na rozrywkę audio (czyli m.in. na głośniki, słuchawki, muzykę, podcasty), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyły się o 24% i osiągnęły średnią wartość nieco ponad 1200 zł na jednego Polaka rocznie.

Bardzo ciekawa z punktu widzenia marketerów jest też deklaracja prawie połowy (43%) ankietowanych, że potrafi wskazać markę po jej dźwięku. Ponad połowa (57%) badanych twierdzi, że jest w stanie podać tytuł filmu, słuchając jego ścieżki dźwiękowej.

W badaniu Mastercard Sound Index przeanalizowano dane z ankiety przeprowadzonej w maju 2019 r. wśród 6500 pełnoletnich osób z 12 krajów, w tym z Polski.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,