M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nielsen uruchamia pomiar YouTube w aplikacjach mobilnych w Polsce

Piotr Machul | 4 czerwca 2019, 06:00

Nielsen Digital Ad Ratings zapewnia niezależny pomiar kampanii internetowych w YouTube.

Nielsen rozszerzył pomiar reklam Nielsen Digital Ad Ratings w aplikacji mobilnej YouTube na 26 dodatkowych krajów: Belgia, Brazylia, Bułgaria, Czechy, Grecja, Hongkong, Węgry, Indie, Indonezja, Irlandia, Izrael, Malezja, Meksyk, Holandia, Nowa Zelandia, Norwegia, Filipiny, Polska, Puerto Rico, Singapur, Afryka Południowa, Hiszpania, Tajwan, Tajlandia, Turcja i Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Usługa ta, dostępna obecnie w 34 krajach, dotychczas realizowana w ramach platformy YouTube na komputerach i przeglądarkach mobilnych, zapewnia niezależny i wszechstronny pomiar odbiorców reklamy w YouTube na komputerach i urządzeniach mobilnych.

Pomiar Digital Ad Ratings dla aplikacji mobilnej YouTube został uprzednio udostępniony w Stanach Zjednoczonych w czerwcu 2017 r., w Kanadzie i Japonii w październiku 2017 r., w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech w styczniu 2018 r. oraz w Australii i we Włoszech 1 września 2018 r. Teraz jest dostępny również w Polsce.

Dzięki rozszerzeniu pomiaru o aplikację mobilną YouTube w Polsce klienci Nielsen Digital Ad Ratings będą mieli dostęp do danych demograficznych dotyczących wieku i płci konsumentów wyświetlających reklamy w aplikacji mobilnej YouTube, a także zasięgu, częstotliwości i GRP mierzonych kampanii. 

Pomiar reklam YouTube wykorzystuje spójną metodologię dla wszystkich wydawców mobilnych w Digital Ad Ratings. Umożliwia zarówno kupującym, jak i sprzedającym media wykorzystanie w pełni porównywalnych i deduplikowanych pomiarów w oparciu o identyfikację osób dla wszystkich wydawców - jest to kluczowy element w planowaniu i realizacji kampanii internetowych. 

Dzięki Nielsen Digital Ad Ratings wydawcy, reklamodawcy i agencje mediowe będą mogli lepiej zrozumieć odbiorców komunikacji reklamowej w YouTube z wykorzystaniem wskaźników porównywalnych do tych używanych w telewizji.

- Ponieważ coraz więcej osób ogląda wideo na platformach i urządzeniach cyfrowych, kompleksowy pomiar Nielsena w YouTube poprzez Digital Ad Ratings ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia pełnego obrazu konsumpcji mediów zwłaszcza, że YouTube stanowi dużą część mobilnej reklamy wideo - uważa Justyna Porębska, digital projects manager Nielsena.

Zdaniem Nielsena Digital Ad Ratings jest obecnie jedynym na rynku niezależnym pomiarem kampanii, który można zrealizować na najważniejszych platformach, takich jak Facebook, YouTube i Google oraz platformach lokalnych wydawców.

 

Czytaj więcej na temat: , ,