M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sieci fast food coraz chętniej oferują bezmięsne burgery

( red. ) | 5 czerwca 2019, 06:00

Najwięksi dostawcy mają trudności z zaspokojeniem popytu.

Zamienniki mięsa produkowane przez Beyond Meat i Impossible Foods są według tych firm oferowane w prawie 20 tys. restauracji w Stanach Zjednoczonych. Badanie 6 tys. operatorów przeprowadzone przez Technomic wykazało, że w marcu br. 15 proc. amerykańskich restauracji oferowało bezmięsne burgery. Oznacza to wzrost o 3% w porównaniu z poprzednim rokiem. Wprowadzanie do menu pozycji przyjaznych wegetarianom to przykład działań sieci fast food na rzecz przyciągnięcia młodszych odbiorców zwracających uwagę na zrównoważony rozwój i walory zdrowotne żywności.

White Castle System to jedna z pierwszych dużych sieci, która wprowadziła w ub.r. do oferowanych kanapek zamiennik wołowiny dostarczany przez Impossible Foods. Od tej pory produkty tej firmy i Beyond Meat znalazły się m.in. w ofercie sieci TGI Fridays, Del Taco Restaurants, Carl's Jr. (CKE Restaurant Holdings) i Red Robin Gourmet Burgers.

Tak duży wzrost popytu doprowadził Beyond Meat i Impossible Foods niemal do limitu możliwości produkcyjnych. Niemniej inwestorzy wierzą w potencjał tych firm. Cena akcji Beyond Meat wzrosła prawie czterokrotnie od IPO na początku maja br. Rynek wycenia obecnie tą firmę na 6 mld dol. Impossible Food uzyskało natomiast w maju od prywatnych inwestorów 300 mln dol., podnosząc ogólną kwotę funduszy zebranych od założenia firmy w 2011 r. do 750 mln dol.

(WSJ.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,