M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Instagram pozwoli markom zamieniać posty influencerów w reklamy

Paweł Piasecki | 6 czerwca 2019, 06:00

Pozwoli to na dotarcie także do osób spoza kręgu obserwujących danego influencera.

Nowa opcja będzie dotyczyć postów tworzonych w ramach tzw. płatnego partnerstwa, oznaczonych jako sponsorowane. Wprowadzenie "branded content ads" było - jak twierdzi Instagram - jednym z głównych postulatów wysuwanych ostatnio przez reklamodawców. Rozwiązanie jest już dostępne dla okoły połowy reklamodawców, a dla wszystkich będzie udostępniona - od 17 czerwca.

Odpowiadając na trend inwestowania przez marki coraz większych środków w influencer marketing, Instagram podejmuje jednocześnie ryzyko związane ze zwiększeniem liczby postów sponsorowanych. Już obecnie są one bardzo widoczne w feedzie, co zniechęca część użytkowników jako zbyt natarczywa forma reklamy.

Instagram podaje, że tylko w Wielkiej Brytanii 68% użytkowników otwiera aplikację po to, by wchodzić w interakcje z influencerami. Z kolei badanie przeprowadzone ostatnio przez dom mediowy UM powinno skłaniać marketerów do ostrożności, gdyż zaledwie 4% spośród 56 tys. ankietowanych w 81 krajach zadeklarowało zaufanie do treści zamieszczanych przez influencerów.

Czytaj więcej na temat: , , , ,