M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Czerwony Kapturek już nie wrzeszczy - Heyah zmieniła reklamę po interwencji KRRiTV

Serwis Dzienny | 9 sierpnia 2005, 00:00

Czerwony Kapturek - postać z najnowszej kampanii "Heyah nie opowiada bajek" (marka Polskiej Telefonii Cyfrowej) - już nie wrzeszczy, gdy...

Czerwony Kapturek - postać z najnowszej kampanii "Heyah nie opowiada bajek" (marka Polskiej Telefonii Cyfrowej) - już nie wrzeszczy, gdy wpada we wnyki - na ekranie pojawia się tablica z wypisanymi, a częściowo wykropkowanymi krzykami. Przypomnijmy, że w pierwotnej wersji spotu emitowanego od 20 lipca br. Czerwony Kapturek, spacerując po lesie, niechcący wkładał nogę w zastawione wnyki, a wtedy (zza drzewa) rozlegały się jego wrzaski - konkluzja była taka, że Heyah nie umie opowiadać bajek (a 3 gr za SMS-a w sieci to zawsze 3 gr). W ubiegły piątek przeciw tej reklamie zaprotestowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiTV), która przesłała nadawcom telewizyjnym pismo wzywające do natychmiastowego zaprzestania emisji tego spotu. W piśmie podpisanym przez Aleksandra Łuczaka, zastępcę przewodniczącego KRRiTV, powołuje się na art. 16b pkt 3 Ustawy o Radiofonii i Telewizji mówiący, że reklama nie może "zagrażać fizycznemu, psychicznemu i moralnemu rozwojowi małoletnich". Krajowa Rada twierdzi, że "dramatyczny rozwój akcji sprawia, że dzieci boją się tej reklamy" (zwłaszcza gdy jej bohater wpada w "kłusownicze szczęki") i "mają wątpliwości co do prawdziwej treści bajki o Czerwonym Kapturku". Stacje, które emitują spot Heyah (TVP, Polsat, TVN, TV4, TVN Siedem, MTV i Viva), zwróciły się do reklamodawcy, a ten we współpracy z agencją G7, autorem kampanii, przygotował okrojoną wersję spotu (bez krzyków i bez widocznych "kłusowniczych szczęk"). Agata Borowska, rzecznik Heyah, powiedziała, że nie będzie komentowała stanowiska KRRiTV, ale że wszystkie stacje przyjęły nową wersję spotu do emisji w blokach zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem. To nie pierwszy przypadek, kiedy KRRiTV ma zastrzeżenia do reklam operatora komórkowego - dwa lata temu protest Krajowej Rady (i wezwanie do zakończenia emisji) wywołał spot Simplusa (Polkomtel) pt. "Pierwsza Komunia" autorstwa Euro RSCG New Europe. Reklama przedstawiała dzieci podczas uroczystości Pierwszej Komunii. Kiedy ustawiały się one do pamiątkowego zdjęcia, słychać było dzwoniący telefon komórkowy, a wszystkie dzieciaki sprawdzały, czy dzwoni ich komórka. Zdaniem Krajowej Rady tamta reklama naruszała dobre obyczaje oraz przepis ustawy nakazujący szacunek dla przekonań religijnych. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,