Kraj

Sprite w kolorach tęczy

W Polsce kampanię obsługują m.in. MediaCom, LiquidThread i Fortis, a ogólnoeuropejską strategię komunikacji PR przygotowała agencja Big Picture.

W czerwcu Sprite występuje w puszce z tęczowym logo. Premierowo podczas samplingu na Paradzie Równości 8 czerwca w Warszawie, a następnie na lokalnych paradach równości w Polsce. Czerwcowa akcja jest jedną z wielu odsłon globalnej kampanii Sprite pod hasłem ”I love you hater”, której istotą jest wspieranie autentyczności, prawa do bycia sobą oraz wolności wyrażania tego

Sprite w kolorach tęczy
Puszka jest tylko częścią kampanii. W Polsce marka stawia na hasła  “Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające” i  “Niech gadają. Żyj rześko”, “Trwa sezon hejterów. Żyj rześko”. 

Komunikacja całej kampanii opiera się na prawdziwych historiach osób i autentycznych, hejtujących komentarzach,
z jakimi się spotykali. Bohaterami “I love you hater” na całym świecie zostali nie aktorzy, ale osoby, które same
doświadczyły agresji ze względu na swoją odmienność, a mimo to spełniają swoje marzenia. Twarze kampanii
to m.in. artyści, sportowcy, społecznicy – np. polski tancerz latynoamerykański, wytatuowana “rave girl”,
mistrzyni olimpijska w pływaniu Rocio Velazquez, surferka Liz Romer ze Szwecji czy zawodniczki damskiej
drużyny piłkarskiej CE Sant Gabriel z Barcelony.

Za adaptację całej kampanii “Trwa sezon hejterów. Żyj rześko” na rynek polski odpowiedzialny jest dom
mediowy MediaCom, dom produkcyjny Feel Movie wraz z duetem reżyserskim Natalią Jakubowską i Łukaszem
Gronowskim. Za obsługę marketingową kampanii odpowiadają firmy LiquidThread (aktywności w internecie,
m.in. w social mediach), Fortis (przygotowywanie materiałów BTL) oraz MediaCom (planowanie i zakup
mediów). 

Za obsługę PR całej kampanii #Iloveuouhater odpowiada agencja  Big Picture, która była odpowiedzialna za ogólnoeuropejską strategię public relations/ public affairs, na bazie której pozostałe rynki budowały swoje  narracje i lokalne partnerstwa dla tej komunikacji.

Kampania ma charakter długofalowy i obejmie szeroki miks mediów, docierających do młodej grupy docelowej.
Bazując na YouTube i kilku formatach wideo o różnej długości, a także visualach i gifach, obejmie także inne
formaty digital dopasowane do Facebooka i Instagrama. Reklama telewizyjna towarzysząca pierwszemu
etapowi komunikacji trafiła na ekrany 1 maja. Zaplanowano także szereg działań w punktach sprzedaży, a w
dalszej perspektywie także ambient i udział marki w wydarzeniach specjalnych.