Kraj

Ogłoszono zwycięzców 6. edycji Papaya Young Directors

Nagroda grand prix powędrowała do Julii Popławskiej za film reklamowy dla marki Decathlon. Nagrodzeni zostali także Jakub Zarzycki, duet Patryk Karbowski i Michał Wiśniowski oraz Szymon Kuriata.

Szósta edycja konkursu Papaya Young Directors dobiegła końca. Finał kończący 6. edycję konkursu odbył się 12 czerwca w Elektrowni Powiśle. Najważniejsza nagroda powędrowała do Julii Popławskiej, na co dzień artystki multimedialnej, która stworzyła dla marki Decathlon przewrotny film reklamowy pt. “Nieważne, jak zaczął się twój sport”.

Pierwszą nagrodę otrzymał Jakub Zarzycki, copywriter, który wyreżyserował pełną czarnego humoru i ironii reklamę “Oddział” wyprodukowaną dla Nationale-Nederlanden. Duet Patryk Karbowski i Michał Wiśniowski zaskoczyli wszystkich filmem “Powitanie” zrealizowanym dla McDonald’s. Twórcy odważnie posłużyli się kliszami z kina klasy B i niskobudżetowych produkcji sci-fi. Na ręce duetu składającego się z fotografa dokumentalnego i operatora kamery trafiła druga nagroda.

Jedyne wyróżnienie powędrowało do Szymona Kuriaty – reżysera i autora zdjęć i twórcy teledysku do piosenki Żurkowskiego “Ciemność” pod patronatem marki Żywiec Męskie Granie.

Papaya Young Directors to unikatowy w Europie konkurs dla młodych reżyserów, kierowany zarówno do studentów i absolwentów szkół filmowych, jak i osób bez dyplomu. W 6. edycji konkursu twórcy mierzyli się z briefami marek: Allegro, BNP Paribas, Coca-Cola, Decathlon, Desperados, Durex, McDonald’s, Nationale-Nederlanden i Żywiec Męskie Granie. Spośród niemal tysiąca złożonych eksplikacji wyłoniono 18 najlepszych prac, których autorzy
walczyli o finałowe laury.

Wszystkie filmy nagrodzone i zrealizowane w ramach 6. edycji Papaya Young Directors dostępne są tutaj.