M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Epic Games przejmuje aplikację Houseparty

( red. ) | 14 czerwca 2019, 06:00

Producent gry "Fortnite" chce m.in. zwiększyć dotarcie do nastolatek.

Houseparty, aplikacja należąca do Life On Air Inc., oraz “Fortnite”, gra mająca ok. 250 mln użytkowników online, są przykładami nowych platform społecznościowych zyskujących uznanie pokolenia młodszego niż przeciętni użytkownicy Facebooka. Obie zapewniają bardziej intymną "trzecią przestrzeń", w której małe grupy prawdziwych przyjaciół mogą spotykać się online. W przypadku “Fortnite” odbywa się to w ramach gry, w Houseparty, która nazywa się siecią społecznościową face-to-face, na wideoczacie.

Houseparty weszła na rynek w 2016 r. i od razu zdobyła szeroką popularność. Uzyskała ponad 70 mln dol. finansowania od funduszy venture capital takich jak Greylock Partners i przyciągnęła uwagę Facebooka, który rok później uruchomił konkurencyjną aplikację Bonfire (została zamknięta w maju br.). Według Sensor Tower aplikację zainstalowano do tej pory - łącznie na urządzeniach z systemem Android i iOS - 35 mln razy. Jednak - jak podaje ta firma analityczna - w pierwszym kwartale br. przybyło tylko 2,3 mln nowych użytkowników w porównaniu z 3,7 mln rok wcześniej (spadek o prawie 38%).

Firma Epic Games istnieje od 1991 r. Na jesieni ub.r. jej wartość rynkową oceniano na 15 mld dol. Ma wśród inwestorów amerykański koncern Walt Disney i chiński Tencent Holdings. Gra "Fornite", niezwykle popularna zwłaszcza wśród dzieci w wieku szkolnym, weszła na rynek w 2017 r.

Po przejęciu Houseparty ma zachować niezależność, a firmy nie będą się wymieniały informacjami o użytkownikach - podano w komunikacie prasowym.

(WSJ.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,