Kraj

Payback: zakaz handlu w niedziele zwiększa zakupy online

Nie dotyczy to jednak produktów żywnościowych.

Loyalty Partner Polska Sp. z o.o., operator multipartnerskiego programu lojalnościowego Payback, postanowił zapytać swoich klientów, czy ograniczenia handlu w niedziele wpłynęły na ich zachowania zakupowe, w tym czy spowodowały zwiększenie zakupów przez internet.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 512 uczestników programu Payback metodą ankiety online w dniach 3-9 kwietnia 2019 r.

60% badanych odpowiedziało, że rozszerzenie zakazu handlu na pierwsze niedziele miesiąca nie jest dla nich dużym utrudnieniem. Co trzeci respondent deklaruje, że zwykle i tak robił zakupy w inne dni tygodnia, a 23% po prostu odzwyczaiło się od niedzielnych zakupów. Jednak już całkowitemu zakazowi handlu w niedziele – od przyszłego roku – sprzeciwia się 60% pytanych.

Wśród osób, które kupują przez internet artykuły przemysłowe, co piąty ankietowany twierdzi, że zakaz niedzielnego handlu skłonił go do zakupów online. Najczęściej kupujemy w sieci odzież i akcesoria (takich zakupów dokonuje 71%), kosmetyki i artykuły chemiczne (58%), elektronikę (49%), książki (38%), sprzęt RTV i AGD (35%), a także meble i artykuły wyposażenia wnętrz (27%).

W przypadku zakupów żywności tylko 4% spośród ankietowanych przyznało, że zakaz handlu w niedziele skłonił ich do zakupu online.