Zagranica

Spotify pozwala reklamodawcom targetować słuchaczy podcastów

Pierwszymi firmami testującymi tę możliwość są Samsung i 3M.

Nowe narzędzie dla reklamodawców, pozwalające adresować przekaz do użytkowników Spotify Free jest dostępne w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Australii.

Spotify poczynił ostatnio duże inwestycje w podcasty. m.in. przejął dwóch producentów treści (Gimlet i Parcast) oraz producenta narzędzi do tworzenia podcastów Anchor za łączną kwotę szacowaną na 400 mln dol. Higher Ground, firma Baracka Obamy i jego żony Michelle Obama, podpisał ze szwedzką spółką umowę na wyłączność dotyczącą produkcji podcastów. Niedawne badanie Kantara sugerowało jednak, że monetyzacja podcastów może okazać się wyzwaniem.

Spotify testuje też nowe formaty reklam audio. Na początku maja br. nawiązał współpracę z Unileverem w obszarze reklam na urządzeniach mobilnych aktywowanych głosowo w odpowiedzi na przesłaną wiadomość.

Według danych z końca kwietnia br. Spotify ma 217 mln użytkowników na świecie, z czego ok. 117 mln korzysta z darmowej wersji serwisu.

(TheDrum.com)