W kategorii design zgłoszono 1469 prac z 65 krajów. Grand prix otrzymał Google Creative Lab z Nowego Jorku za projekt “Creatability”, badający jak można sprawić, że narzędzia kreatywne takie jak rysowanie czy muzyka staną się bardziej dostępne przy pomocy internetu i technologii AI.
Grand prix za outdoor otrzymała kampania “Dream Crazy” dla Nike z Colinem Kaepernickiem przygotowana przez agencję Wieden+Kennedy Portland. Kampanię nagrodzono wczesniej m.in. na One Show w Nowym Jorku i na D&AD w Londynie. W tej kategorii zgłoszono bardzo dużo prac – aż 2389 z 66 krajów.
Grand prix w kategorii Print & Publishing zdobyła praca o charakterze protestu politycznego – “The Blank Edition”, czyli “puste wydanie” wiodącej libańskiej gazety “An-Nahar”, przygotowane przez agencję Impact BBDO z Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie). W tej kategorii zwycięzca pokonał 1252 konkurentów z 62 krajów.
Grand prix w kategorii Health & Welness trafiło do agencji McCann z Tel Awiwu za stworzony z myślą o niepełnosprawnych użytkownikach mebli projekt “ThisAbles” dla sieci IKEA. W tej kategorii było 1186 zgłoszeń z 52 krajów.
I wreszcie w kategorii Pharma grand prix trafiło do McCann Health z Szanghaju za “Breath of Life” – narzędzie diagnostyczne do stosowania w przewlekłej obturacyjnej chorobie płuc przygotowane dla GSK Glaxosmithkline. Grand prix wyłoniono spośród 363 prac z 23 krajów.
Trzy pierwsze z powyższych nagród (Design, Outdoor, Print & Publishing) należą do tzw. Communication Track (nagrody za kreację), dwie pozostałe do Health Track (komunikacja marek zmieniająca ludzkie życie).
O nagrodach dla agencji z Polski przyznanych pierwszego dnia festiwalu w Cannes pisaliśmy tutaj.