Kraj

List: Tomasz Zięba o "Playboyu" plus odpowiedź redakcji

"W związku z kolejną już nieprawdziwą informacją zamieszczoną przez "Media & Marketing" w dniu 5 sierpnia 2005 roku, a odnoszącą...

“W związku z kolejną już nieprawdziwą informacją zamieszczoną przez “Media & Marketing” w dniu 5 sierpnia 2005 roku, a odnoszącą się do działalności Marquard Media Polska (MMP) zmuszony jestem po raz kolejny tracić czas na jej komentowanie. Robię to zaś wyłącznie z szacunku dla adresatów serwisu i w trosce o rzetelność informacyjną. Wyrwana z kontekstu długofalowej polityki wydawniczej średnia sprzedaż egzemplarzowa miesięcznika “Playboy” z uwagi na przesunięcie w roku bieżącym działań promocyjnych na inne miesiące jest zgodna z rzeczywistością. Jednak np. taka sama średnia miesięcznika “Men’s Health” za okres od stycznia do kwietnia wykazuje spadek aż o blisko 17 tys. egz. Tymczasem rzeczywiście analizując ogólnie dostępne dane, można się przekonać, że sprzedaż tego miesięcznika już od kilkunastu miesięcy ani nie rośnie, ani nie spada. Jeśli zaś chodzi o “Playboya”, taka sama średnia za następne dwa miesiące (maj i czerwiec) w porównaniu do roku ubiegłego jest o 17 tys. egz. wyższa!!! (o czym twórca “informacji” został poinformowany!). Jeśli zaś chodzi o noszącą znamiona typowej plotki (o dziwo niezdementowanej przez przedstawiciela Wydawnictwa Bauer) – jak mniemam, kliniczny przykład na “słyszę dzwon, a nie wiem, gdzie on”. Bowiem Marquard Bauerowi niczego nie sprzedaje, a wręcz odwrotnie, składał już jakiś czas temu ofertę kupna miesięcznika “Twój Styl”… A czy Bauer sprzeda – ja nie wiem, ale może w “Media & Marketing” wiedzą?!

Tomasz Zięba

CEO

MMP”

Odpowiedź redakcji: Po pierwsze, nie wiemy, o jaką poprzednią “nieprawdziwą informację” chodzi, bowiem jej Pan nie przytacza. Po drugie, zawsze gdy otrzymujemy z kilku źródeł informacje na jakiś temat, to próbujemy je potwierdzić, co też miało miejsce tym razem: Pan zaprzeczył, Bauer nie skomentował. Po trzecie, nie pisaliśmy o segmencie pism męskich, ale o “Playboyu” i jak sam Pan zauważył, dane były prawdziwe. Po czwarte, gdy usłyszymy o “Twoim Stylu”, to na pewno damy znać. Marzenna Reyher, redaktor naczelny