Kraj

Play też wejdzie na rynek stacjonarny w 2020 r.

Dzięki umowie z Vectrą.

Play też wejdzie na rynek stacjonarny w 2020 r.
Operator komórkowy Play (P4) będzie świadczył usługi stacjonarne w oparciu o kablową sieć światłowodową Vectry, drugiego największego w Polsce operatora kablowego. Będzie to internet oraz telewizja pod marką Play Now TV. Ma to nastąpić w I kwartale przyszłego roku.

– Z niecierpliwością czekamy na możliwość zaoferowania naszym klientom stacjonarnego internetu szerokopasmowego na dużą skalę, prostej w instalacji i użytkowaniu usługi opartej o sieć szerokopasmową Vectry – mówi Jean Marc Harion, prezes Play.

Przypomnijmy, że niedawno T-Mobile Polska, konkurent Playa, wszedł na rynek usług stacjonarnych dla konsumentów, korzystając głównie z sieci światłowodowej Orange Polska.

Umowa Playa z Vectrą nie zakłada płatnego z góry wynagrodzenia, umowa T-Mobile z Orange zakładała opłatę wstępną w wys. 275 mln zł. Vectra będzie odpowiadała za podłączania abonentów Playa, instalacje, utrzymanie sieci, serwis, natomiast po stronie Playa będzie marketing i sprzedaż usług.

Sieć światłowodowa Vectry dociera do ponad 2,7 mln gospodarstw domowych. Sama Vectra świadczy usługi dla ponad 1 mln klientów w 439 miastach: ponad 750 tys. abonentów telewizji, 640 tys. stacjonarnego internetu oraz 190 tys. abonentów telefonicznych. W ub.r. Vectra próbowała przejąć Multimedia Polska, trzeciego w kraju operatora kablowego (zasięg: ok. 1,7 mln gospodarstw domowych), jednak po długim czekaniu na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) operatorzy ogłosili rezygnację z fuzji. Tymczasem UOKiK twierdził, że wniosku o zgodę nikt nie wycofał i nadal go analizował – zgłaszając zastrzeżenia do transakcji (możliwe ograniczenie konkurencji w kilkunastu miastach).

Sieć światłowodowa Orange Polska dociera do 3,5 mln gospodarstw domowych, a z usług FTTH (światłowód bezpośrednio do mieszkania) korzysta 400 tys. klientów operatora.

Play to formalnie największa sieć komórkowa w Polsce – raportuje 15,03 mln klientów, w tym 12,66 mln aktywnych. Orange Polska raportuje 14,84 mln klientów komórkowych i 500 tys. odbiorców telewizji.   

Tagi