M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

T-Mobile i Cyfrowy Polsat współpracują

Maciej Burlikowski | 4 lipca 2019, 06:00

T-Mobile będzie sprzedawać pakiety Ipla i Eleven Sports.

Operatorzy telekomunikacyjni T-Mobile Polska oraz Cyfrowy Polsat, właściciel m.in. sieci komórkowej Plus, choć na co dzień rywalizują ze sobą o klientów, zdecydowały się na współpracę. T-Mobile, który wchodzi z usługami na rynek stacjonarny, m.in. telewizyjny, zaoferuje konsumentom nie tylko pakiety Netflix, ale również pakiety serwisu VoD Ipla oraz kanały Eleven Sports, należących do Cyfrowego Polsatu.

Jak wyjaśnia Piotr Bubak, dyrektor marketingu B2C T-Mobile Polska, chodzi o to, że serwisy VoD, takie jak np. Netflix, zastępują powoli tradycyjną, linearną telewizję, jednak spora rzesza konsumentów twierdzi, że wciąż woli pozostać przy tradycyjnej telewizji ze względu na ofertę sportową. Ipla pokazuje m.in. mecze Ligi Mistrzów UEFA, a Eleven Sports transmituje np. wyścigi Formuły 1, rozgrywki piłkarskich lig: niemieckiej, włoskiej i hiszpańskiej. Dzięki umowie z Cyfrowym Polsatem, jak przekonuje Bubak, T-Mobile zaoferuje swoim klientom najlepsze filmy i seriale (z Netfliksa) i najciekawsze transmisje sportowe.

To kolejny przykład ze strony T-Mobile, że telekom nie musi wszystkiego robić samodzielnie i w pewnych obszarach jest gotów na kooperację z partnerami, z którymi na co dzień bezpośrednio konkuruje. Wejście na rynek stacjonarny tego operatora stało się bowiem możliwie głównie dzięki umowie o korzystaniu z sieci światłowodowej Orange Polska, a obie te firmy od 2011 r. współpracują przy utrzymaniu sieci nadajników komórkowych w ramach joint venture NetWorks!

- To nie Orange, Play czy Plus są naszymi głównymi konkurentami, ale są nimi serwisy OTT - przekonuje Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.

Ale jak widać, nie przeszkadza to telekomowi i z takim partnerem wchodzić w kooperację. Co więcej, jak zapowiada Frederic Peron, członek zarządu i dyrektor ds. rynku masowego T-Mobile Polska, współpraca T-Mobile i Netfliksa ma charakter strategiczny i będzie mieć w przyszłości też wymiar marketingowy.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,