M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nielsen: Polsat z największymi wpływami z reklam w pierwszym półroczu

Piotr Machul | 5 lipca 2019, 06:00

Aflofarm największym reklamodawcą telewizyjnym.

W pierwszym półroczu 2019 r. marketerzy wydali na reklamę w telewizji 14,45 mld zł – wynika z danych Nielsen Audience Measurement (dane brutto). Przed rokiem było to 14,13 mld zł.

Najwięcej zarobił Polsat - 2,12 mld zł brutto (przed rokiem 2,05 mld zł). Kolejne pozycje w zestawieniu top 5 zajęły: TVN (1,59 mld zł vs. 1,64 mld zł), TVP 2 (809,66 mln zł vs. 705,71 mln zł), TVP 1 (723,45 mln zł vs. 782,05 mln zł) oraz TVN7 (317,74 mln zł vs. 271,85 mln zł).

Najwięksi dotychczas tegoroczni reklamodawcy telewizyjni to: Aflofarm (450,13 mln zł), Lidl (345,57 mln zł), Polpharma (339,06 mln zł), Nestle (328,52 mln zł) i Ferrero (317,62 mln zł).

W pierwszym półroczu br. z top 10 kanałów TV mniejsze wpływy z reklam w porównaniu z okresem I-VI 2018 r. zanotowały: TVN, TVP1, TV4 i TVN24. Z top 10 reklamodawców mniej niż przed rokiem w telewizji wydały: Aflofarm, US Pharmacia i Procter & Gamble.

Czytaj więcej na temat: , ,