M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

L'Oreal z powodzeniem eksperymentuje z rozszerzoną rzeczywistością

( red. ) | 8 lipca 2019, 06:00

Według firmy Modiface, przejętej przez L'Oreal, zastosowanie AR zwiększa dwukrotnie czas interakcji użytkownika z produktem na stronie internetowej, a trzykrotnie - współczynnik konwersji.

L’Oréal przejął kanadyjską spółkę Modiface w marcu 2018 r. po siedmiu latach współpracy na zasadzie od projektu do projektu. Akwizycja dała gigantowi kosmetycznemu dostęp do opatentowanej technologii umożliwiającej - dzięki obiektywowi w smartfonie - wizualizację na własnej twarzy efektu, jaki daje zastosowanie danego kosmetyku. Zespół Modiface ma obecnie siedzibę w laboratorium koncernu w Toronto - Digital Services Factory, skąd współpracuje z 36 markami L’Oréal w 65 krajach.

Koncern zaczął udostępniać technologię platformom takim jak Facebook, Instagram, WeChat i Tmall i to nie tylko do promowania produktów L’Oréal, ale także konkurencyjnych marek. Wolny - poza niewielką opłatą licencyjną - dostęp do technologii, w którą L'Oreal dużo zainwestował (dokładna kwota nie została ujawniona), może zaskakiwać, ale Lubomira Rochet, chief digital officer Modiface, twierdzi, że głównym celem jest osiągnięcie określonej skali. Po udanym teście także Amazon zamierza obecnie wprowadzić technologię nie tylko na stronach produktów L'Oreal, ale także innych marek.

L"Oreal planuje poszerzyć obecne zastosowanie AR do wirtualnego makijażu o wizualizację działania produktów z innych kategorii. Na pierwszy rzut pójdzie koloryzacja włosów, potem ma przyjść pora na podkłady. Firma uważa, że technologia może też znaleźć zastosowanie w diagnostyce chorób skór i włosów.

(TheDrum.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,