M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zenith: ponad połowa wydatków reklamowych w 2021 r. pójdzie na internet

( red. ) | 9 lipca 2019, 06:00

W 2021 r. ma to być 52% w porównaniu z 44% w ubiegłym roku i 47% prognozowanymi przez Zenith na rok bieżący.

Jednak, jak wynika z prognoz (Advertising Expenditure Forecasts) Zenitha, tempo wzrostu wyhamowuje wraz z dojrzewaniem rynku internetowego. Wynosiło ono 18% w 2018 r., w bieżącym ma spaść do 12%, a w 2021 r. - do 9%.

Zenith odnotowuje, że wzrost wydatków na reklamę internetową generują przede wszystkim dwa nakładające się na siebie kanały: wideo online i social media, których roczne tempo wzrostu do 2012 r. ma wynosić odpowiednio 18 i 17%. Kanały te korzystają w znacznym stopniu z pojawienia się technologii mobilnej 5G.

Inne kanały internetowe rosną znacznie wolniej. Na przykład wydatki na płatne wyszukiwanie, które stanowiły 37% wydatków na reklamę internetową w 2018 r., wzrosły w tamtym roku o 11%, a w 2012 r. - przewiduje Zenith - tempo wzrostu spadnie do 7%.

Zenith zauważa też, że wzrost wydatków na reklamę online napędzają głównie małe, lokalne firmy lokujące swe budżety na platformach Google i Facebook, które oferują proste, samoobsługowe narzędzia do zarządzania kampaniami i dokładnie sprofilowane grupy odbiorców.

(TheDrum.com, BroadbandTVnews.com)

Czytaj więcej na temat: , , , ,