Carlsberg Polska, trzeci po Kompanii Piwowarskiej i Grupie Żywiec producent piwa w kraju, zdecydował się na przeprowadzenie wizerunkowej kampanii marki piwa Grimbergen w internecie. Tę pochodzącą z Belgii markę Carlsberg sprzedaje w Polsce od sześciu lat.
W spocie reklamowym pokazana została m.in. bogata historia Opactwa Grimbergen, które powstało w 1128 r, a 14 lat później niemal doszczętnie spłonęło w ogromnym pożarze. Ogień strawił je jeszcze dwukrotnie – w roku 1566, gdy w Belgii trwały wojny religijne, oraz w 1798 r., gdy wojska Napoleona zrabowały i spaliły opactwo. Jednak za każdym razem było odbudowywane – odradzało się jak legendarny Feniks z popiołów. Nic więc dziwnego, że mnisi przyjęli Feniksa jako swój symbol, a w herb wpisali maksymę „Ardet nec consumitur”, czyli „Spalone, ale nie zniszczone”. Ognisty Feniks jest też symbolem tej marki piwa.
Spot będzie emitowany w internecie, w serwisach VoD oraz w ramach kampanii bannerowej. Kreację stworzyła agencja Uncle Grey, reżyserem jest Rune Milton z Thirsty Films. Za przygotowanie kampanii na rynku polskim odpowiadają agencje: Work and Fun oraz Spacecamp, z kolei za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Initiative.