Zagranica

Kahlua wspiera martwiących się o brak lajków na Instagramie

W dniach 25-28 lipca w Nowym Jorku będzie można obejrzeć wystawę "Zero Likes Given", nawiązującą do zleconego przez markę badania o negatywnym wpływie social mediów na życie milenialsów.

Kahlua wspiera martwiących się o brak lajków na Instagramie
Ponad 90% amerykańskich milenialsów uważa, że ważne jest, by żyć chwilą bieżącą, ale zarazem ponad połowa stwierdziła, że umknął jej ważny moment, gdyż starali się uchwycić go w mediach społecznościowych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Kahlúa (Pernord Ricard) przez Wakefield Research. Ponad 60% stwierdziło, że ważne jest dla nich, czy ich zdjęcia dostają lajki, a ponad jedna trzecia (34%) sprawdza, czy je otrzymała, już w minutę po zamieszczeniu zdjęcia lub szybciej. Jedna trzecia respondentów wyznała, że na samotnej wyspie bardziej brakowałoby im social mediów niż seksu.

Kahlua wspiera martwiących się o brak lajków na Instagramie
Na wystawie “Zero Likes Given”, której ambasadorką jest Jackie Cruz, aktorka znana m.in. z serialu “Orange is the New Black”, zaprezentowane zostaną dziesiątki zdjęć zamieszczonych na Instagramie, które nie zostały polubione przez nikogo. Najstarsza z fotografii pojawiła się w serwisie w dzień po jego uruchomieniu – 6 października 2010 r. Wystawa ma być zachętą dla użytkowników mediów społecznościowych, by spojrzeli na nie z przymrużeniem oka i uwolnili się od presji lajków.

W ramach akcji została także uruchomiona strona internetowa www.bottomnine.co. Po zalogowaniu się na swoje konto na Instagramie użytkownik zobaczy zestaw dziewięciu zdjęć, które uzyskały najmniej polubień. Wygenerowany obraz “zapomnianych perełek” można zapisać w telefonie lub podzielić się nim w social mediach.

Kampanię promującą akcję #ZeroLikesGiven przygotowała agencja Droga5. Badanie Wakefield Research zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie tysiąca mieszkańców Stanów Zjednoczonych – milenialsów korzystających z social mediów, między 25 czerwca a 2 lipca br.