Zagranica

Dulux w nowej kampanii scala komunikaty do użytkowników indywidualnych i profesjonalistów

Marka chce postawić na emocje i budowanie spójnej tożsamości.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FZ-7cM2fy2zA%22%7D
Marka Dulux z portfolio Akzo Nobel startuje w Wielkiej Brytanii z szeroką kampanią mającą unifikować komunikaty adresowane do konsumentów i do branży dekoratorskiej. Główne przesłanie kampanii to “Establish what makes Dulux great”.
Zmiany w komunikacji łączą się z reorganizacją firmy – jej części, które wcześniej działały niezależnie, jak Dulux Select Decorators i Dulux Academy, teraz znajdą się pod jednym kierownictwem.

Działanie ma zbliżyć markę do korzeni. Powstała w latach 30. XX w. swój komunikat kierowała głównie do dekoratorów wnętrz, ale z czasem zaczęła koncentrować się na rynku detalicznym, żeby dotrzeć do szerszej grupy docelowej. Właściciel marki AkzoNobel w pierwszej połowie roku odnotował stagnację przychodów. Wynikało to m.in z braku spójnej komunikacji marek.

Kampania Dulux Promises wykorzystuje różne kanały, w tym telewizję, outdoor, social media i digital. Będzie skupiać się bardziej na emocjonalnych historiach niż na produktach i budować tożsamość marki. Bohaterowie w spocie składają sobie puste obietnice – marynarz obiecuje dziewczynie, że do niej wróci, a dziewczynka, że będzie wyprowadzać na spacer pieska. Dulux ma składać obietnicę możliwą do spełnienia – równomiernego pokrywania malowanych powierzchni, a jeśli produkt nie spełni oczekiwań konsumenta, ma być wymieniany.

(Marketing Week)