Marka Dulux z portfolio Akzo Nobel startuje w Wielkiej Brytanii z szeroką kampanią mającą unifikować komunikaty adresowane do konsumentów i do branży dekoratorskiej. Główne przesłanie kampanii to “Establish what makes Dulux great”.
Zmiany w komunikacji łączą się z reorganizacją firmy – jej części, które wcześniej działały niezależnie, jak Dulux Select Decorators i Dulux Academy, teraz znajdą się pod jednym kierownictwem.
Działanie ma zbliżyć markę do korzeni. Powstała w latach 30. XX w. swój komunikat kierowała głównie do dekoratorów wnętrz, ale z czasem zaczęła koncentrować się na rynku detalicznym, żeby dotrzeć do szerszej grupy docelowej. Właściciel marki AkzoNobel w pierwszej połowie roku odnotował stagnację przychodów. Wynikało to m.in z braku spójnej komunikacji marek.
Kampania Dulux Promises wykorzystuje różne kanały, w tym telewizję, outdoor, social media i digital. Będzie skupiać się bardziej na emocjonalnych historiach niż na produktach i budować tożsamość marki. Bohaterowie w spocie składają sobie puste obietnice – marynarz obiecuje dziewczynie, że do niej wróci, a dziewczynka, że będzie wyprowadzać na spacer pieska. Dulux ma składać obietnicę możliwą do spełnienia – równomiernego pokrywania malowanych powierzchni, a jeśli produkt nie spełni oczekiwań konsumenta, ma być wymieniany.
(Marketing Week)