Zagranica

Brexit ma wpływ na tempo wzrostu reklamy

W Wielkiej Brytanii niepewność polityczna spowolniła ruch inwestycyjny.

Tempo wzrostu brytyjskiego rynku reklamowego dość wyraźnie wyhamowało w pierwszym kwartale roku ze względu na niepewną sytuację w związku z brexitem.
Według raportu Advertising Association i Warc wydatki na reklamę w Wielkiej Brytanii wzrosły o 4,2% w skali rok do roku do 6 mld funtów w pierwszych trzech miesiącach 2019 r. Ma to stanowić 23. kwartał konsekwentnego wzrostu, ale mimo wszystko to o pół punktu procentowego mniej niż wzrost prognozowany i spadek dynamiki o 5,9% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim.
Raport przewiduje obecnie, że wydatki w tym roku wzrosną o 4,6% do 24,6 mld funtów, podczas gdy wzrost w 2018 r. w badanym okresie wynosił 6,2%.
Największy wzrost odnotowano w reklamie online. Zaskakują wzrostu radia internetowego – w pierwszym kwartale wydatki wzrosły o 26,5% w skali rok do roku. Telewizja VoD odnotowała wzrost o 17,5%, a nośniki cyfrowe OOH – o 10,9%.
W formatach tradycyjnych kino odnotowało wzrost o 12,3%, a OOH – o 6,8%. Jednak reklama telewizyjna spadła o 2,5%.

(Marketing Week)