Zagranica

Facebook dokonuje rebrandingu Instagrama i WhatsApp

Gigant social mediów dołącza swoją nazwę do nazw popularnych komunikatorów.

Facebook dokonuje rebrandingu marek komunikatorów Instagram i WhatsApp – dołączy do nich swoją nazwę. Chce wyeksponować swoje znaczenie w komunikatach: “Instagram from Facebook” oraz “WhatsApp from Facebook”. Działanie spotkało się z krytyką – obie aplikacje powstały przed przejęciem przez obecnie dominującą spółkę Facebook.
Zarówno jeden, jak i drugi podmiot mają różne struktury korporacyjne i unikatową tożsamość w świadomości konsumenta. Rzeczniczka Facebooka zaznacza, że działanie ma służyć podkreślaniu, które produkty i usługi są częścią Facebooka.
“The Times” doniósł, że Federalna Komisja Handlu bada, czy Facebook ma status monopolisty i czy pozyskał właśnie dwie potężne platformy, które ścinają rynkowe szanse konkurencji.
Nowa nazwa ma pojawić się w sklepach z aplikacjami i w samych aplikacjach, ale biuro prasowe Facebooka zaznacza, że nie będą one wyświetlane w ikonie aplikacji na ekranach głównych użytkowników.
To posunięcie uznano za kontrowersyjne, bo w ciągu ostatnich kilku lat marka Facebook została naznaczona licznymi skandalami, podczas gdy Instagram i WhatsApp pozostają pod tym względem stosunkowo przezroczyste.

(Marketing Week)