Kraj

Biznes T‑Mobile w Polsce rośnie

Operatorowi przybywa abonentów.

Biznes T‑Mobile w Polsce rośnie
Firma telekomunikacyjna T-Mobile Polska, należąca do Deutsche Telekom, kolejny kwartał może zaliczyć do udanych. Liczba jej klientów wzrosła, w porównaniu z końcem marca br., o 46 tys. – do 10,869 mln. O 76 tys., do 7,374 mln, wzrosła liczba abonentów (klientów kontraktowych). W poprzednim kwartale ten wzrost wyniósł +36 tys. Natomiast liczba użytkowników prepaid (tzw. ofert na kartę) zmalała w ciągu kwartału o 30 tys., w poprzednim kwartale przybyło ich 19 tys.

W minionym kwartale firma osiągnęła 1,57 mld zł przychodów, na podobnym poziomie w porównaniu rok do roku. Licząc przychody tylko z usług mobilnych operator uzyskał wzrost o 5,5% w porównaniu z drugim kwartałem ub.r. Zysk EBITDA wyniósł 27 mln zł, też podobnie (wzrost o 1%) w stosunku do analogicznego kwartału ub.r.

Dzięki umowie z Orange Polska i innymi mniejszymi operatorami (m.in. Nexera) w czerwcu br. T-Mobile Polska wszedł na rynek usług stacjonarnych (światłowodowy internet) z ofertą ofertą Magenta 1, która łączy usługi mobilne i stacjonarne, ogłaszając tym samym dołączenie do grupy w pełni konwergentnych operatorów na rynku. Na razie nie widać jeszcze wpływu tego w opublikowanych wynikach, ale Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska, zapowiada, że rozwój usług konwergentnych jest jednym z priorytetów T‑Mobile na nadchodzące lata. Po pierwszym miesiącu sprzedaży operator pozytywnie ocenia zainteresowanie tą ofertą.

Na początku roku T-Mobile Polska zmieniło agencję kreatywną z FCB Bridge2Fun (grupa 4Fun Media) na DDB Warszawa. Współpracuje także z agencjami Arc Worldwide i VMLY&R, a jego budżet mediowy obsługuje Mindshare.